Donnerstag, 12. April 2007

S´Gärtli





Die Osterferien dieses Jahr waren fast zu schön um an der Nähmaschine zu sitzen. Aber trotzdem ist mein "Gärtli" (Ganz liebe Grüße an meine Schweizer Quiltfreunde!! Freu mich schon auf die Sommerferien!!!) fertiggeworden, das ich im Kurs bei Judith angefangen habe. Es war schon mühsam, über all die Stoffe und Fäden noch freihandzuquilten, weil sich immer wieder die Fäden im Nähfüßchen verheddert haben.
Heute Mittag war ich bei einer Freundin meiner Mutter, die Schneiderin ist und nun fast nichts mehr sieht, sie hat mir eine Menge an Stoffen, Knöpfen, Spitzen usw. geschenkt. Beim Abschied war sie richtig traurig und ich konnte so mit ihr mitfühlen. Was wäre, wenn wir unsere schönen Stoffe und unsere Werke nicht mehr sehen könnten?

In these Easter holidays we had such a sunny weather, it was nearly no time to sew. Nevertheless I finished my "Gärtli", I´ve made in a class of Judith. Yesterday I´ve visited a friend of my mum. She was a tailer in further times, but now she is nearly blind. She gave me much of her fabrics, threads, buttons and other stuff and when we said good bye she was so sad, because she isn´t able to sew. We have to be glad to see all the wonderful fabrics and the things our friends show in their blogs.

Kommentare:

arlee hat gesagt…

Thanks for the comment on my blog, Waltraud--i've been watching yours for awhile! Beautiful!

Barbara hat gesagt…

....jede Sekunde ist kostbar und kommt nie mehr zurück.
LG.B.

Beate hat gesagt…

Diese Arbeit würde ich gerne größer sehen- sie scheint wunderschön zu sein

Momo hat gesagt…

Wunderschön! So einen Garten möchte ich auch mal haben ;-), obwohl der, in dem ich gleich sitzen werde, ganz ähnlich ist - auch voller Pflanzen und kaum eine von mir eingesät *ggg*.

Gunnels blog hat gesagt…

Wonderful piece! It´s must be a lovely class. I have also been looking on the link you write. Beautiful! so sad about the women, but Ithink she is glad that you take care of her fabrics and threads etc. And of course, we should be happy to be able to looking at all beautiful we are sharing to each other!

teodo hat gesagt…

Your work is georgeus and I love it.

Thanks for the story of the visit to your mum friend.
She was sad... but happy in her hearth knowing that a part of her sewing treasure now is your.
I'm sure that she knows how special are your works .
ciao ciao

Nellie Bass Durand hat gesagt…

Your art is beautiful! I appreciate that you include an English interpretation of your writing. Thank you for that and for your visits to my weblog, as well as your comments.

Micki hat gesagt…

This is really quite beautiful. I love the colors and the silks?.

Ulrike E. hat gesagt…

ist wunderschön geworden! Ein richtiger Garten!
Liebe Grüße
Ulrike

Peggy hat gesagt…

Wunderschöner Garten und eine sehr berührende Geschichte. Wer weiß, wies uns mal geht. Nutzen wir es bis dahin.
LG Peggy

Rosi hat gesagt…

Die Arbeit ist traumhaft schön, die würd ich auch gern mal in natura sehen.

Dianne hat gesagt…

This piece is so beautiful!! Yes, we must consider ourselves lucky to be able to view all of the wonderful things being made and shown to us.